Τηλεφωνική επικοινωνία με τη μαθήτρια της Α ' Λυκείου του 1ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών, η οποία με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας μέσω το esos, διατύπωσε τις ανησυχίες της εκφράζοντας ουσιαστικά την πλειοψηφία των μαθητών, είχε χθες βράδυ η Νίκη Κεραμέως.
Το γραφείο της υπουργού Παιδείας, μετά τη δημοσίευση της επιστολής ζήτησε από το esos, τα στοιχεία επικοινωνίας της μαθήτριας , προκειμένου να συζητήσει η Ν. Κεραμέως μαζί της.
Το esos, κατόπιν αδείας της μαθήτριας παραχώρησε στην υπουργό τα στοιχεία επικοινωνίας.
Οπως μας είπε η μαθήτρια η υπουργός Παιδείας επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί της και διεξήχθη μια πολύ φιλική συζήτηση.
Η μαθήτρια διατύπωσε στην υπουργό Παιδείας τις σκέψεις και τους προβληματισμούς των μαθητών, πώς βιώνουν την τηλεκπαίδευση.
Η ύλη προχωρά αλλά σαφώς υπάρχει κόπωση από όλη την πανδημία, είπε η μαθήτρια στην υπουργό Παιδείας, ενώ μετέφερε τις απόψεις των συμμαθητών της για τις προαγωγικές και την τράπεζα θεμάτων, ‘όπως αυτές διατυπώνονται στην επιστολή.
Η υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε τη μαθήτρια ότι:
Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας πρωτίστως για να ανοίξουν τα σχολεία, διότι αυτό είναι το πρώτο μέλημά μας, σύμφωνα με τις συνθήκες και τους όρους που εισηγείται η επιτροπή των ειδικών”
Κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και να περιοριστεί η όποια αναστάτωση των μαθητών
Η Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε “πολύ εποικοδομητική” τη συζήτηση με τη μαθήτρια .
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών. Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις των επιδημιολογικών δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν την φετινή σχολική χρονιά επιθυμώ και εγώ να εκφράσω την άποψη και τα συναισθήματά μου ελπίζοντας πως αυτή η επιστολή από μια κοινή μαθήτρια θα φτάσει στα χέρια σας.
Σεβόμενη λοιπόν την θέση σας και όντας αρκετά συνειδητοποιημένη σας παραδίδω την παρακάτω επιστολή.
Με την έναρξη ακόμη της σχολικής χρονιάς όλοι γνωρίζαμε ότι θα υπήρχαν αλλαγές τόσο στο σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης μας, λόγω της Τ.Θ.Δ.Δ. , όσο και στον τρόπο εκπαίδευσης , αφού λόγω των υγειονομικών συνθηκών η φυσική μας παρουσία στην τάξη μεταφέρθηκε στο κλειστό σύστημα της τηλεκπαίδευσης.
Ο λόγος λοιπόν για διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό και προκαλέι σύγχυση σε όλους τους μαθητές.
Παρά το γεγονός ότι η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα όπως μας πληροφορούν οι καθηγητές μας είναι γνωστό σε όλους μας ότι είτε μαθητές μέτριων επιδόσεων ακόμα και υψηλών ή άριστων είναι μπερδεμένοι.
Υπάρχουν μεγάλα κενά. Οι μαθητές διστάζουν να εκφράσουν τις απορίες τους. Κανένας δεν αισθάνεται σίγουρος, ούτε έχει διαύγεια και όρεξη για μελέτη.
Τολμώ να πω ότι χαρακτηρίζομαι ως μια μαθήτρια επιμελής σημειώνοντας υψηλή απόδοση ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις.
Δεν σας κρύβω όμως ότι και εγώ λύγισα κάποιες φορές.
Κάποιες άλλες αποσυντονίστηκα, αφαιρέθηκα. Συνεχίζω όμως να έχω ακμαίο ηθικό.
Πιστέψτε όμως πως μέσα από την οθόνη μου ή τα μηνύματα που ανταλλάσσω με τους συμμαθητές μου παρατηρώ βλέμματα θολά, ψυχές παγωμένες, νου κουρασμένο, καρδιές χωρίς ζωντάνια και θέληση για προκλήσεις.
Και ναι η φετινή διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων είναι ένας δύσβατος δρόμος και μια επίπονη δοκιμασία για όλους τους μαθητές.
Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και γονέα να ενημερωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι.
Αναγνωρίζω το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση του πλάνου αναβάθμισης της παιδείας.
Δυστυχώς όμως οι συνθήκες λειτουργούν ανασταλτικά για όλους μας.
Στον χρόνο λοιπόν που απομένει για το πέρας της σχολικής χρονιάς είναι σημαντικό να προσπαθήσετε για την επίτευξη απλούστερων, αλλά συγχρόνως σημαντικών στόχων για την ψυχική ανάταση των μαθητών, αλλά και για την κάλυψη όσο είναι εφικτό των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην ύλη, ώστε να αποφοιτήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για την Β’ Λυκείου.
Θα ήθελα λοιπόν να προτείνω κατά την διάρκεια του σύντομου χρονικού διαστήματος που θα βρεθούμε στις σχολικές αίθουσες εκτός από την διαδικασία κοινωνικοποίησης των μαθητών να αναβληθεί το σχέδιο εφαρμογής της Τ.Θ.Δ.Δ. καθώς και οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Θα υπάρχει χρόνος για την ορθή ολοκλήρωση της ύλης και για την πραγματοποίση μια σωστής, ωφέλιμης επανάληψης, απενοχοποιημένη από την ατμόσφαιρα των εξετάσεων.
Οι μαθητές θα αποφορτιστούν από την πίεση και το άγχος που τους έχει καταβάλλει.
Ψυχή και σώμα κουβαλούν κούραση και δυσφορούν.
Ας μην θέσετε τους μαθητές απέναντι σε μια σκληρή πραγματικότητα· να έρθουν αντιμέτωποι με τα όριά τους.
Οι αντικειμενικές δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης και η ψυχολογική κατάπτωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εφήβων αποτελούν τροχοπέδη για την εφαρμογή οποιουδήποτε νομοσχεδίου κυρία Υπουργέ.
Ας κάνουμε πίσω λοιπόν για άλλη μια φορά ελπίζοντας πως με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πάρουμε την ζωή μας πίσω και θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα.
Με εκτίμηση και σεβασμό,
Μαθήτρια Α’ τάξης του 1ου Γενικού
Λυκείου Γιαννιτσών
Με την έναρξη ακόμη της σχολικής χρονιάς όλοι γνωρίζαμε ότι θα υπήρχαν αλλαγές τόσο στο σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης μας, λόγω της Τ.Θ.Δ.Δ. , όσο και στον τρόπο εκπαίδευσης , αφού λόγω των υγειονομικών συνθηκών η φυσική μας παρουσία στην τάξη μεταφέρθηκε στο κλειστό σύστημα της τηλεκπαίδευσης.
Ο λόγος λοιπόν για διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό και προκαλέι σύγχυση σε όλους τους μαθητές.
Παρά το γεγονός ότι η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα όπως μας πληροφορούν οι καθηγητές μας είναι γνωστό σε όλους μας ότι είτε μαθητές μέτριων επιδόσεων ακόμα και υψηλών ή άριστων είναι μπερδεμένοι.
Υπάρχουν μεγάλα κενά. Οι μαθητές διστάζουν να εκφράσουν τις απορίες τους. Κανένας δεν αισθάνεται σίγουρος, ούτε έχει διαύγεια και όρεξη για μελέτη.
Τολμώ να πω ότι χαρακτηρίζομαι ως μια μαθήτρια επιμελής σημειώνοντας υψηλή απόδοση ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις.
Δεν σας κρύβω όμως ότι και εγώ λύγισα κάποιες φορές.
Κάποιες άλλες αποσυντονίστηκα, αφαιρέθηκα. Συνεχίζω όμως να έχω ακμαίο ηθικό.
Πιστέψτε όμως πως μέσα από την οθόνη μου ή τα μηνύματα που ανταλλάσσω με τους συμμαθητές μου παρατηρώ βλέμματα θολά, ψυχές παγωμένες, νου κουρασμένο, καρδιές χωρίς ζωντάνια και θέληση για προκλήσεις.
Και ναι η φετινή διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων είναι ένας δύσβατος δρόμος και μια επίπονη δοκιμασία για όλους τους μαθητές.
Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και γονέα να ενημερωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι.
Αναγνωρίζω το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση του πλάνου αναβάθμισης της παιδείας.
Δυστυχώς όμως οι συνθήκες λειτουργούν ανασταλτικά για όλους μας.
Στον χρόνο λοιπόν που απομένει για το πέρας της σχολικής χρονιάς είναι σημαντικό να προσπαθήσετε για την επίτευξη απλούστερων, αλλά συγχρόνως σημαντικών στόχων για την ψυχική ανάταση των μαθητών, αλλά και για την κάλυψη όσο είναι εφικτό των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην ύλη, ώστε να αποφοιτήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για την Β’ Λυκείου.
Θα ήθελα λοιπόν να προτείνω κατά την διάρκεια του σύντομου χρονικού διαστήματος που θα βρεθούμε στις σχολικές αίθουσες εκτός από την διαδικασία κοινωνικοποίησης των μαθητών να αναβληθεί το σχέδιο εφαρμογής της Τ.Θ.Δ.Δ. καθώς και οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Θα υπάρχει χρόνος για την ορθή ολοκλήρωση της ύλης και για την πραγματοποίση μια σωστής, ωφέλιμης επανάληψης, απενοχοποιημένη από την ατμόσφαιρα των εξετάσεων.
Οι μαθητές θα αποφορτιστούν από την πίεση και το άγχος που τους έχει καταβάλλει.
Ψυχή και σώμα κουβαλούν κούραση και δυσφορούν.
Ας μην θέσετε τους μαθητές απέναντι σε μια σκληρή πραγματικότητα· να έρθουν αντιμέτωποι με τα όριά τους.
Οι αντικειμενικές δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης και η ψυχολογική κατάπτωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εφήβων αποτελούν τροχοπέδη για την εφαρμογή οποιουδήποτε νομοσχεδίου κυρία Υπουργέ.
Ας κάνουμε πίσω λοιπόν για άλλη μια φορά ελπίζοντας πως με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πάρουμε την ζωή μας πίσω και θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα.
Με εκτίμηση και σεβασμό,
Μαθήτρια Α’ τάξης του 1ου Γενικού
Λυκείου Γιαννιτσών
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου