ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ
Ο ρόλος της ανάγνωσης στη ζωή των εφήβων ήταν το θέμα που κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων στην πρεμιέρα των εξετάσεων.Και ο ρόλος της ποίησης στη ζωή τους!!!!Ένα θέμα μη αναμενόμενο φυσικά,όταν η επικαιρότητα βρίθει θεμάτων που θα μπορούσαν να τεθούν στην κρίση των παιδιών...
Αναφορικά με τα ζητούμενα τόσο του θέματος της Νεοελληνικής Γλώσσας όσο και της Λογοτεχνίας φαινομενικά είναι βατά...Ωστόσο,στην πράξη αυτό δεν ισχύει,διότι δεν άπτονται των καθημερινών δραστηριοτήτων των εφήβων,δεν συνιστούν βιωματική εμπειρία και ως εκ τούτου τους αιφνιδίασαν...
Διερωτώμαι αλήθεια τα εξής:Καλλιεργεί το οικογενειακό,το σχολικό και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον των νέων το ενδιαφέρον τους για την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων ή μήπως ευθύνονται για τη μονομερή ψυχαγωγία τους που είναι κυρίως το Διαδίκτυο και γενικώς κάθε νόθη μορφή ψυχαγωγίας;Ή θαρρούμε πως σε μια βαθμοθηρική εξέταση θα τους προβληματίσει το Υπουργείο Παιδείας και θα τους στρέψει στην ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων και στην επαφή τους με το μεγαλείο της ποίησης;Διερωτώμαι,αν το εκπαιδευτικό σύστημα εξασκεί τα παιδιά στο"γράφειν"και στο "αναγιγνώσκειν",όπως πολύ όμορφα περιέγραφαν και τα τρία κείμενα...Μήπως απευθύνονται σε μια γενιά που η γλωσσική παιδεία της είναι ελλιπέστατη και συχνά ανύπαρκτη;;;Όσον αφορά τη διατύπωση των ζητουμένων,θεωρώ ασαφέστατο το δεύτερο ερώτημα του θέματος,γεγονός που προκάλεσε τη σύγχυση των παιδιών...Μάλλον το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ήταν η τρίπλα των φετινών εξετάσεων...Ας ελπίσουμε να μη συμβούν άλλες...Καλά αποτελέσματα σε όλους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου