Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκτιμήσεις Θεμάτων για την Έκφραση- Έκθεση Γ’ Λυκείου από τον φιλόλογο κ. Κολωνιάρη Νικόλαο




Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018
- Εκτιμήσεις Θεμάτων για την Έκφραση- Έκθεση Γ’ Λυκείου

 Μέτριας δυσκολίας τα φετινά θέματα στην Νεοελληνική Γλώσσα 

Σε άρθρο του καθηγητή Δ.Ν. Μαρωνίτη, που πραγματευόταν το περιεχόμενο των εννοιών παιδεία και εκπαίδευση, εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές των Γενικών Λυκείων. Ένα θέμα διαχρονικό και αναμενόμενο που οι μαθητές το «δούλεψαν» αρκετά στη διάρκεια της χρονιάς.

 Αρχικά, σχετικά με την περίληψη, οι εξεταζόμενοι έπρεπε να προσέξουν ιδιαίτερα κατά τη σύνθεσή της, καθώς ο λόγος σε ορισμένα σημεία του κειμένου γινόταν αρκετά σύνθετος και πυκνός.

 Όσον αφορά τις ασκήσεις του Β’ μέρους, δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας (Σωστό- Λάθος, τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, διαρθρωτικές λέξεις, συνώνυμα, αντώνυμα, παθητική φωνή). Προσοχή απαιτούσε η άσκηση των συνωνύμων (Β3.α.), με την ανεύρεση λέξεων που δεν θα αλλοίωναν το νόημα του κειμένου, όπως επίσης και το ερώτημα Β4.β. σχετικά με το ύφος που δημιουργεί η παθητική σύνταξη στην παράγραφο.

 Αναφορικά με το Γ’ μέρος (παραγωγή γραπτού λόγου), οι μαθητές, κλήθηκαν να αναπτύξουν τις απόψεις του σε άρθρο με βασικό θέμα το μορφωτικό-παιδευτικό ρόλο του σχολείου στον 21ο αιώνα. Τα δύο ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένα. Μεγάλη προσοχή απαιτούσε το πρώτο ζητούμενο, όπου οι μαθητές έπρεπε να κατανοήσουν και διακρίνουν την ιδιαίτερη σημασία των δύο προσδιορισμών, που αφορούσαν στη λειτουργία του σχολείου, «εκπαιδευτική» και «παιδευτική»- αναλύοντας την τελευταία λειτουργία. Στο δεύτερο ζητούμενο οι εξεταζόμενοι χρειαζόταν να αναφερθούν στους τρόπους μέσω των οποίων εκπαιδευτικοί και μαθητές θα συμβάλλουν στην ενίσχυση και υλοποίηση της παιδευτικής αυτής αποστολής του σχολείου.

Τέλος, ως προς το επικοινωνιακό πλαίσιο, το συγκεκριμένο κείμενο- άρθρο απαιτούσε τίτλο, επικαιρική αναφορά στον πρόλογο, καθώς επίσης και ουδέτερο αντικειμενικό ύφος (χρήση γ’ προσώπου). Σε γενικές γραμμές το θέμα δεν ήταν δύσκολο στην εύρεση κατάλληλης επιχειρηματολογίας για τους μαθητές που είχαν επεξεργαστεί τη θεματική ενότητα «παιδεία».

 Καλή επιτυχία και καλά αποτελέσματα σε όλους τους διαγωνιζόμενους!!!

 Κολωνιάρης Νικόλαος- Φιλόλογος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απίστευτο δυστύχημα στα μαγαζιά στο "Λάκκο" στο Λιτόχωρο - Έπεσε πλάτανος

  Νεκρή 44χρονη γυναίκα 

Το έθιμο του «Λάζαρου» στην Λεπτοκαρυά γράφει ο χοροδιδάσκαλος Μπύρος Μιχαήλ

Μεγάλη φωτιά στην περιοχή Τοπολιανη μεταξύ Λιτοχώρου και Λεπτοκαρυας